Monday, April 30, 2007

Ovitrellen tagen

Nu är sista sprayen och sista sprutan tagen. Igår kväll tog jag Ovitrellen, ägglossningssprutan. Jag hade byggt upp en oro över att det skulle göra ont, men det var mest bara lite segt att få in den i huden. När jag stoppat in sprutan och tryckt i vätskan så frågar min man "var är naveln" för jag hade förklarat att sprutan skulle tas strax nedanför naveln. Men i min nervositet så hade jag helt glömt bort att tänka på vart jag stack i sprutan. Självklart blev jag helnojjig och nervös över att ha sprutat för långt åt höger så att bara högra äggstocken får bra ägg. Jag lugnade mig med att i bruksanvisningen står det att man kan stoppa den i låret eller magen, beroende på vad ens läkare har sagt och att jag dessutom har flest ägg på höger äggstock. Det borde ju bli några fina ägg av det hela.

Annars är jag mest orolig över att äggen ska ha smitit iväg. Jag känner väldigt lite nu och det borde väl kännas mer. De borde ju växa och ta mer plats. Ja, ja... imorgon får jag veta.

No comments: