Thursday, April 26, 2007

Nu går det nästan för bra

Jag känner mig så glad. Har varit på vul idag för att kolla äggblåsorna. Jag hade sammanlagt 21 st. 10 som var under 10 mm och 11 som var mellan 10-15 mm. Läkaren tyckte att allt såg bra ut och trodde att ÄP kommer att bli i mitten på nästa vecka. Perfekt! Hon utropade även ett OJ när hon körde in staven och såg min fina slemhinna, hela 12 mm tjock var den! Det har jag nog aldrig haft på ett vul. Jag fick lämna ett blodprov som skickas till kliniken idag och imorgon får jag det svaret samt veta exakt datum för äggplock, förhoppningsvis.

Så nu är jag glad igen. Vad min mans vänner ska ta sig för på lördagkväll, det är deras bekymmer. Jag ska vara glad och skydda mitt tillstånd så gott det går. Mitt glada tillstånd alltså.

Nu ska jag möta min man och äta en glass i det fina vårvädret!

1 comment:

Tingeling said...

Härliga nyheter!! Så glad för din skull!

Nu ska det bli barn av! :)
Stor kram, vännen!