Tuesday, April 24, 2007

Sprutdag 6

Jag mår mycket bättre nu. Huvudvärken är borta och jag sover bra på nätterna. Jag tycker det är kul att spruta mig i magen och jag känner bara lite lite i äggstockstrakten. Jag undrar lite om det växer över huvud taget där inne, men jag orkar inte oroa mig. Det är ju verkligen inget jag kan påverka.

I veckan har jag fikat med en ny vän från Familjeliv. Hon är gravid i vecka 29 så jag var lite nervös innan, men vi hade mycket att prata om och tiden flög iväg. Det var riktigt kul! På vägen hem idag stötte jag på en annan tjej jag lärt känna via nätet (Familjeliv där oxå) som oxå är väldigt gravid och det var helt ok att hälsa på henne. Jag har inte haft någon kontakt med henne sen hon blev gravid, orkade inte. Men jag börjar känna mig stark. Förut när jag började må bra kunde jag börja undra när jag skulle falla. Ner i det svarta hålet. Nu orkar jag inte fundera över det. Händer det så händer det. Då får jag ta det då. Inte nu. Nu ska jag vara stark, positiv och känna all den livskraft jag faktiskt känner.



På torsdag ska jag på vul för att kolla äggblåsor och lämna blodprov och kanske få datum för äggplock.

1 comment:

Tingeling said...

Härligt att du kan vara så stark! Beundransvärt! :)
Och vad fint med gott humör, det är du värd.

Håller tummarna för dig på torsdag!
Stor kram.