Wednesday, November 29, 2006

Vill inte ha mens!

På allmän begäran av söta Tingeling så uppdaterar jag min blogg :-)

Jag mår bra. Så länge jag inte tänker på alla vänner som är eller snart blir gravida och har hundra små bebisar hemma redan, så mår jag bra. Jag tycker att kroppen är ovanligt symtomlös. Inte fri för jag skulle gärna ha alla symtom i världen. Jag är på DPO 11 idag, av 15-16. Imorgon brukar molvärken sätta igång för att sedan hålla i tills dagen innan mens. Då är det stilla. Fast de senaste månaderna har jag haft mol"värk" sedan mycket tidigare i cykeln. ja, ja... det är bara att vänta och se.

Idag köpte jag lite julklappar. En månad innan jul! Men mest av allt tänkte jag på vår lilla Brasilien-bebis som vi kan hämta nästa höst. OM vi blir godkända. OM vi bestämmer oss för adoption. Vi pratade om det igårkväll, jag och A. Tänk om jag blir gravid NU, då kommer jag att vara i vecka 10 när föräldrautbildningen börjar och tänk om vi då säger att vi inte vill göra den, då får jag säkert missfall. Det känns inte riktigt rätt att gå utbildningen med en vecka16-mage, som den kommer att va i slutet av utbildningen. Men jag tror faktiskt att jag slipper det problemet... tyvärr.

Nu är det alltså fem, sex dar tills mensen kommer... usch, vill inte!

Vi har oxå bestämt oss för att ta två månader uppehåll från behandling nu och fortsätta med pergo i feb-april. Det är billigare än sprutor och jag har ju egen ÄL så vi kanske struntar i det över huvud taget, men det tvivlar jag på om jag känner oss rätt. KAN vi göra något, måste vi göra det!

1 comment:

Tingeling said...

Jag avskyr själv klämkäcka och hurtiga kommentarer i min blogg, men kan ändå inte låta bli att hoppas på att du inte tar ut sorgen i förskott. JAG gör det nämligen och mår eländigt av det. Fy f-n, vilken tid det här är.
Du vet att jag HOPPAS, HOPPAS till max för att det ska gå vägen!