Monday, November 13, 2006

Vi ska klara detta

Oj oj oj... många tankar har passerat mitt huvud sen jag skrev sist. Jag var riktigt nere när mensen kom igen. Ville helst ge upp och adoptera på en gång. Orkade inte kämpa mer. Men så går dagarna och nu har hoppet sakta kommit tillbaka. Vi SKA ha barn. Vi SKA kämpa för våra biologiska barn. Först. Något som fick oss att bestämma oss för det var en Öppet Hus dag på Adoptionscentrum. Det var andra barnlösa par där och mammor med sina adopterade barn. Det var föreläsningar om adoption och att vara adopterad. Inget negativt. Det var en bra dag, men riktigt tröttsam. Jag trodde innan att vi skulle gå därifrån helt övertygade om att vi ska adoptera. Men det blev tvärtom. Vi ville kämpa för att få biologiska barn. Det får ta lång tid. Jag har ju blivit gravid en gång. Det borde ju gå igen.

Så nu kör vi på. Denna månaden har jag ätit pergo halv dos och ska på vul på onsdag morgon. Sen är det två månader uppehåll som gäller och sedan pergo igen eller puregon om jag får för min lilla söta läkare. Vi får se. Jag borde ju kunna bli gravid utan hjälp, så det är ju inte livsnödvändigt!

Idag mår jag inte så bra. Har ont i halsen och är helt slut. Trist. Jag som har ägglossning snart... Men det ska nog gå :-)

No comments: