Wednesday, November 15, 2006

Vul dag 12

Idag var jag på vul hos min söta läkare. Hon är söt. Det visade sig att min lilla äggblåsa bara var 10 mm, då jag de andra kurerna haft två blåsor på 20-25mm på dag 13 och 14. Iofs så var det med dubbel och enkel dos pergo. Denna gången är det ju bara en halv dos. Men slemhinnan var fin så ägglossningen skulle komma så småningom. Skönt. Då kan vi ta det lugnt nu och sexa på till helgen. Massor.

Jag frågade henne vad som händer om det inte fungerar nu. Vad nästa steg blir. Efter detta försöket är det två månader uppehåll som gäller. Sen är det tre månader pergo igen. Sprutor (puregon) var inte aktuellt för mig än eftersom jag har egen fin ÄL (pg 48 efter ÄL) och insemination var inte nödvändigt eftersom jag blivit gravid en gång. Hon är så cool och avslappnad och inger mig ett sådant lugn. Skulle kunna träffa henne ofta bara för att få det där lugnet. Det kommer att ordna sig.

Ska dit igen på fredag för nytt vul. Kanske räcker med en gång i veckan ändå... inte två. Ska till kliniken på måndag igen. Då ska jag träffa kuratorn. Läskigt. Vad ska jag säga? Jag kommer nog att må så bra den dagen att jag inte kommer på nåt av allt det svarta, fula jag känner så ofta annars.

Snart kommer min man hem och då ska vi äta pannkakor. Det var längesen!

No comments: