Saturday, December 02, 2006

14 DPO

Usch, nu börjar jag ha koll på dagarna, vilken dag efter ägglossning som jag är på idag. Vill inte ha koll. Vill vara lyckligt ovetande om vad som väntar. Idag är det alltså 14 dar sen ägglossning. Det innebär att mensen kommer absolut tidigast imorgon, men troligast på måndag eller tisdag. Den lilla mensvärken har kommit igång som vanligt. Det stora kruxet är dock att jag hade likadan "mensvärk" när jag var gravid och var helt övertygad om att mensen skulle komma, vilket den inte gjorde. Så nu kan jag, varje månad, lura mig själv till att tro att det är DEN värken jag känner. Den känns så likadan! När jag var gravid så ömmade brösten precis som annars innan BIM, bara det att de fortsatte och fortsatte och blev ömmare efter BIM än annars. Men inte innan BIM. Så jag har egentligen inga tecken att gå på, inga "det känns annorlunda" behövs för min del. Det får gärna kännas precis likadant, bara jag slipper uppehållet på en dag, då det brukar vara lugnet före stormen. Dagen efter kommer alltid mensen. jag hoppas jag har mensvärk varje dag framöver nu! Jag vill så gärna ha bebis!

1 comment:

makro said...

Jag håller tummar och tår för att inte mensen ska dyka upp nu. Du är värd en graviditet!

Kramar!