Wednesday, December 06, 2006

En plan

Nu har vi oxå en plan. Som så många andra måste jag oxå ha en plan för hur vi ska gå vidare. Både jag och min man kände idag att det är biologiska barn vi vill satsa på först och vi är beredda att satsa. Vi vill göra ivf privat tidigast i februari, men kanske i april/maj. Då har vi ju ändå gett kroppen en chans att fixa detta själv. Men så som vi mår nu så orkar vi inte hålla på och försöka hur länge som helst. Det känns bra. Om någon vecka är det dags för ÄL-sex och vi kommer att må bättre.

Idag har varit en skit-dag. Ville inte alls vara på praktiken och blev (tyvärr) inte glad åt en kompis som plussade efter ivf. Hon plussade och jag fick mens. På samma dag. Det var inte en bra dag. En del av mig är glad för hennes skull. Men det gör ju så ont i hela kroppen när det bara blöder och blöder och aldrig blir bebis för oss...

No comments: