Wednesday, December 27, 2006

Julen är över

Julen gick bra. Vi är fortfarande hos mina föräldrar och tar det lugnt. Jag träffade faktiskt min superfertila kusin, men barnen sov i bilen. Mamman körde omkring med de. Skönt. När hon pratade om "mammaledighet" och "barnen sover i bilen" så är jag ganska säker på att de inte var medvetna om att de orden inte är ett dugg neutrala för oss. De skär i hjärtat och ekar i huvudet flera dagar efteråt. Men det gick bra.

Idag pratade jag lite med mamma. Blev arg på henne och ledsen i hjärtat, även fast min mamma är bra och visar förvånat mycket förståelse. Det är oxå skönt. Men skönast är nog att inte prata om det alls. Att låtsas att det är bra. Att jag är glad, som jag alltid är på julen.

Nyår firar vi hemma i år igen... Jag hade sett fram emot att vara i vecka 30. Tjock och lyckligt gravid. Men inte ens gravid har jag blivit igen Om det inte ligger en liten plutt och gror just nu. Jag hade nog ägglossning den 22:a eller den 23:e. Jag är alltså på 5 dpo idag. Redan. Ska inte tänka på det nu. När mensen kommer sitter jag på praktiken igen. Praktiken är kul, men mens på praktiken är ångest. Tur att jag ska träffa min kurator i samma veva.

Nu ska jag glo på massa Prison Break avsnitt.

No comments: