Monday, December 04, 2006

16 DPO - ingen mens än...

Ingen mens än. Typiskt... Varför ska kroppen få mig att hoppas. Idag har jag kännt i magen nästan hela dagen och det brukar ju alltid vara stilla dagen innan mensen kommer. Kanske kommer den senare? Jag har inte börjat hoppats på riktigt än. Lite mer hopp fick jag ju när jag har molvärken idag oxå, stilla, lite i bakgrunden. Men min kropp brukar hitta på ett nytt PMS-symtom varje månad så den kommer nog imorgon. SKIT! Imorgon ska jag vara på min praktikplats från 8:30-17:30 och det är inte kul med en grym mensvärk.

När jag gick hem idag såg jag att de hade vår bröllopstårta i tårtbitvariant på bageriet och det hade ju passat bra att jag plussade nu och köpte en sån för att fira. En stund for tanken igenom mitt huvud - gå hem, testa, gå ut och köp tårtbit. För jag är ju gravid, JU! Men så slog förnuftet in och jag gick hem och drack massa vatten. Här ska INTE testas! För mensen kommer imorgon.

No comments: