Wednesday, November 14, 2007

Blodtrycksfall...

Jag var med om en otäck händelse imorse... När jag kom till pendelstationen så var jag illamående, som vanligt, så jag gick ut för frisk luft brukar ju hjälpa. Men jag blev bara mer yr och vimmelkantig så jag satte mig på en bänk. Då började jag känna mig väldigt svimfärdig, men tåget kom och jag skulle ju på tåget! När jag väl kommit på tåget så flimmrar det för ögonen, mer och mer så jag kan knappt se nåt alls. Försöker snabbt hitta en plats att sitta på och tar av mig jackan för jag svettas som en gris! Blir mer och mer illamående, yr, ser knappt för allt flimmer för ögonen och har svårt att andas. Tror att jag ska svimma och vill be om hjälp men mannen mittemot ser inte så sammarbetsvillig ut... så jag härdar ut ett tag till. Tänkte gå av på nästa station, men då släpper det värsta och jag börjar må bättre.
Usch... det var riktigt otäckt men det var nog ett vanligt blodtrycksfall.

Fick lite tips av mina kollegor när jag kom till jobbet och de tyckte att jag kanske ska börja senare på dagen så att kroppen hinner vakna till innan jag går ut på morgonen, eller ta längre tid att gå till pendeln. Mitt favoritförlsag var att min man skulle följa mig till pendeln :-) Men det blir nog svårt...

1 comment:

Janna said...

Vad läskigt!! Det låter som att du måste ta det lite lugnare! Jag vet att det är svårt. Jag har samma problem.

kram