Wednesday, November 07, 2007

Oro över min systers eventuella graviditet

Min syster är bra.

Under dagarna som gått sedan jag började oroa mig för att min syster skulle vara gravid så har jag börjat tänka lite annorlunda. Tack och lov. OM min syster skulle varit gravid så har det egentligen inget med mig och min man att göra. Att de skulle lyckas utan att ens försöka är en helt annan sak än att jag och min man har haft svårt att bli gravid. Och framför allt, det påverkar inte miraklet som växer i min mage. Vår bebis är och kommer att vara den mest fantastiska för oss.

Jag har funderat på vad jag skulle säga om hon var gravid. Passar ett "Grattis" när någon inte ens försökt? Och när jag tänker efter så kan man faktiskt gratulera till det nya liv som växer i en kvinnas mage. Planerat eller inte. Det ÄR ett liv.

Nu är inte min syster gravid. Hon har tagit ett test och det var negativt. Hon tyckte det var skönt för de är inte redo än. Jag är väl inte heller redo för att hon skulle vara gravid, men jag tror att jag närmar mig.

No comments: