Saturday, November 03, 2007

Here we go again

Jag och maken hade en härlig ledig dag tillsammans igår! Vi åt en mysig frukost med latte hemköpt från stans godaste latteställe - 2 kvarter hemmifrån. Sen gick vi på stan och så kom min mamma och vi gick ut och åt tillsammans med henne och min syster och hennes man. Jättemysigt! På söndagmorgon åker ju min man bort i två veckor så vi ska fylla på och vara med varandra imorgon oxå.


Jag kan dock fortfarande ha svårt för folk som blir gravida lätt eller oplanerat. Min syster svimmade för en vecka sen, och har sen dess mått illa, varit extremt trött och hungrig och kännt sig yr. Alla värden har varit bra... Mamma hade frågat om hon var gravid, men det visste hon inte om hon var... Jag vet att jag inte skulle tycka att det var så roligt just nu... men kanske när den första chocken lagt sig. Egentligen skulle det ju vara roligt om vi fick barn nära i tid, men samtidigt så minns jag så väl hur svårt vi haft det... Dels vill jag vara ensam om att få ha mage och få en liten bebis. I alla fall tills bebisen kommit. Sen tror jag att det skulle kännas som ett hån mot oss som kämpat så, om de bara går och blir gravida trots att de skyddar sig. Nej, ska försöka att inte tänka så mycket på det idag.

No comments: