Tuesday, November 13, 2007

Nästa gång blir det förlossningen

Det lät riktigt dramatiskt, men idag när jag berättade för barnmorskan om huggen i magen så sa hon att nästa gång ska jag inte vänta så länge som en timme utan ringa in till förlossningen och höra vad de säger, ifall jag ska åka in och få något som gör att värkarna stannar av. Jag vet ju inte ens om det var värkar. Men under dagen som varit innan jobbade jag väldigt mycket fysiskt så det kan ju ha varit det som satte igång huggen...

Allt såg bra ut hos barnmorskan. Bebisen ligger visst med huvudet upp och rumpan ner och ryggen längs höger sida av min mage. När jag tänker på det blir jag alldeles varm! Barnmorskan gav mig en liten hemläxa - att ligga 15 minuter med en kudde under rumpan så att bebisen kunde få för sig att vända sig. Jag som trodde att sånt bara var skrock, men jag ska göra ett försök. Ska också börja ta en tablett järn varannan dag. Hoppas min mage klarar av det. Vill verkligen inte bli förstoppad!

Mina värden:
Socker - 4,3
Järn - 117
Bt - 90/50
Sf - 29 (vecka 30+0)
Hjärtljud - 144

No comments: