Saturday, December 01, 2007

Huvudet ner

I går var vi hos barnmorskan igen. Nu ligger bebisen med huvudet ner, "rörligt ruckbart", eller vad hon nu kallade det. Inte fixerat men heller inte helt löst. Nu undrar jag om inte bebisen flyttat på sig igen, hickan känns högra upp. Jag kanske får ligga med kudde under rumpan igen.

Sf-mått 31 (vecka 32+4).

Vi var på profylax-kurs idag och läraren var jättebra. Det var tre gravida, min man, en kvinnas mamma och en av gravidisarna var ensam (hennes man ville inte följa med...). Det känns bra, min man är mer peppad än vad jag är. Jag tänkte för mycket och fokuserade så att jag inte lyckades med min passiva andning Men nu ska vi öva så vi (jag) lär oss. Det känns ändå bra och jag ser fram emot förlossningen!

1 comment:

Ribbolita said...

Ojojoj - nu närmar det sig verkligen. Väldigt spännande! Vad skönt att din man är peppad och stöttar också - att ni är två om detta. Det är ju tyvärr inte något alla kan ta för givet.

Håller alla tummar!