Saturday, December 29, 2007

Graviditetsklåda

Det kliar! På hela kroppen. Det är inte skönt men jag trodde inte det var någon fara. Berättade för min barnmorska på den vanliga kollen igår och hon skickade oss till Danderyds sjukhus idag, en lördag, för att ta prover. Väl på sjukhuset fick jag göra en ctg-kurva och bebisen mådde bra. H*n sov första kvarten, sen vaknade h*n och sparkade lite och höjde hjärtljuden. Jag har en del sammandragningar och det är ju bra att livmodern tränar sig.

Levervärdena var tyvärr förhöjda så vi ska tillbaka på nyårsafton för en ny koll. Om de är höga då oxå blir det kanske igångsättning. Det blir alltså ingen norrlands-resa för oss och kanske en tidig bebis! Det känns både snopet och spännande! Vi kanske får träffa vår efterlängtade bebis snart!

3 comments:

Ribbolita said...

Vad händer?? Vad bestämdes på nyårsafton? Mycket spännande!

Gott nytt år - kanske det börjar i rekordfart med en fantastisk nedkomst...

Mina said...

Undrar också vad som händer. Har ni kanske rent av redan fått er bebis?

Skriv och bertätta :-)

KRAM!!

Janna said...

Ja, vad händer?!

Spääännandde!

kram