Thursday, May 24, 2007

Vecka 5+2

Tiden går sakta. Väldigt sakta.

Idag har jag inte kännt lika mycket i magen, inte varit illamående men haft ömma bröst och är TRÖTT! Så jag har bestämt mig för att tänka att symtomen kommer och går. Det spelar inte så stor roll vad jag känner för jag ÄR gravid.

Precis som Mina har jag också delmål.

Det första är den 5 juni. Då ska jag på VUL för att förhoppningsvis se ett tickande hjärta. Det känns otroligt att jag skulle kunna göra det. Den enda erfarenheten jag har av VUL är en tom livmoder...

Det andra delmålet är att komma förbi vecka 8+0 då jag fick missfall förra gången. Ibland känns det som att jag undrar lite hur långt det kommer att gå denna gången, som att jag förväntar mig att det kanske stannar av... men samtidigt inte. Ibland, när jag vågar, föreställer jag mig en bebis. Men det känns farligt och stort.

Det tredje delmålet är att få komma på inskrivningen 5 juli. Den hann jag inte gå på förra gången jag var gravid och även om andra sagt att det är ganska tråkigt har jag verkligen sett fram emot det!

2 comments:

Mina said...
This comment has been removed by the author.
Mina said...

GRATTIS till graviditeten! Va roligt att vi är så synkade. Jag tror du är en dag före mig:-) Jag är idag i vecka 5+2 och ska också på vul den 5/6. Är så nervös över det.

Hoppas verkligen att vi får följas åt hela vägen...

Sköt om dig!

KRAM!

Ps: det var jag som råkade radera min kommentaren ovan...