Sunday, May 27, 2007

100 inlägg

Detta är mitt hundrade inlägg i denna blogg. Och nu är jag gravid. Det visste jag inte när jag började blogga i november förra året. Tror jag att det var. Känns längesen!


Nu är det söndagkväll. Igen. Helgen har gått alldeles för fort och jag vill vara med min man och njuta av det fina vädret i många långa dagar till. Men nu är det dags att arbeta, jobba och gå i skolan. Dags att vara trött och illamående på jobbet. Inte orka något på kvällarna. Fast det gör jag ju inte på helgen heller.

Usch vad jag klagar... det jag menar är att jag har haft en alldeles underbar helg med min man och jag vill inte att den tar slut. Både jag och min man blir lite sentimentala när det blir söndagkväll och livet "tar slut". Förut när jag inte hade ett liv brydde jag mig inte så mycket. Jag ville bara att dagarna skulle gå. Det vill jag nu oxå, men jag vill gärna njuta under tiden. Ska göra mitt bästa för att ha det trevligt i veckan för veckan efter denna så ska vi på ultraljud. DET är läskigt och skrämmande. Jag VILL se ett hjärta som tickar! Jag vill se en levande bebis! Låt det vara så!

Vecka 5+5 idag. Varje dag utan blod känns som en seger.

No comments: