Thursday, May 03, 2007

Helt otroligt!

Det går ju bara bra för oss! Och jag ska fortsätta hoppas att det fortsätter att gå så här bra!

Jag och mannen var ganska nervösa när vi satt i bilen på väg till kliniken. Vi skulle få veta hur många ägg som blivit bra. VI trodde båda två att ungefär 3 ägg skulle klara sig och bli toppenägg, inga fler...

Sjuksköterskan visade oss vårt rum och gav oss lite information. Jag fick byta om till de fina kläderna igen och vänta snällt på herr doktor. Det var en lugn och ganska försynt man som kom in, satte sig på sängen och började prata om våra ägg. Han gav ett bra intryck som gjorde att jag inte längre var orolig. När han sedan berättar att jag skulle få tillbaka ett ägg idag och att vi fick 7 till frysen blev både jag och mannen helt ställda och visste inte vad vi skulle tro. Det var ju helt otroligt bra!

Återförandet gick bra, det var ett toppenägg som gav oss 50% chans att bli gravida. Läkaren sa att "det inte kunde se bättre ut än såhär" och "när det ser såhär bra ut så är det bara en tidsfråga tills jag blir gravid" med så många befruktade ägg. Hela sju stycken till frysen! Jag är så lcklig!

Nu bär jag på en liten prins eller prinsessa i min mage!

Även om det inte lyckas nu så är jag iaf glad just idag och det är härligt!

1 comment:

Tingeling said...

Men det är ju fantastiskt!!
50 % chans till graviditet - ohlalaa!

Och vilken ångestfri ruvning du kan njuta av nu, då du vet att du har en enorm back-up i frysen!

GRATTIS Jam!