Thursday, March 29, 2007

YES!

När jag var på väg till läkaren idag var jag yr och mådde illa. Jag var nervös. Försökte intala mig att det inte var nåt jag kunde göra, men jag ville för allt i världen inte sätta mig i den där stolen och få ett negativt besked!

När jag kom in till min underbara L berättar hon att alla värden var bra, cystan var inte hormonellt aktiv. När det blev dags för vul så var cystan borta! Det fanns bara en vanlig äggblåsa som var stor och fin och skulle släppa snart. Så glad! Vilken befrielse! Nu är det dags. Vi ska göra IVF. Wow!

Skyndade mig till apoteket och hämtade ut recepten, apotekaren som hjälpte mig var höggravid, men hon var trevlig så jag förlät henne.

Denna påsken kommer att börja bra. Jag börjar spraya på skärtorsdag.

5 comments:

makro said...

Vad roligt gumman!

Nu är du på väg till en bebis. Det känner jag på mig.

Kramar i massor!

Tingeling said...

Härliga, härliga nyheter! Nu är ni snart på gång. Och när ni är på gång finns det inget ni kan göra, annat än hoppas, vänta och önska. Och TRO, tro att det ska lyckas! Skickar dig all lycka och varma tankar på vägen!
IVF är tungt, jäkligt tungt, men det är också en lyckobiljett - en chans att lyckas!

Dagboken said...

Tack makro och tingeling! Jag blir varm i hjärtat :-) Jag ska försöka att tro, det är svårt när man inte vill bli besviken, men jag tror inte att man kan vaccinera sig från det där hoppet som alltid alltid kryper på en. Men nu ska jag tro och hoppas.

Anonymous said...

Visst är det euforiskt när man börjar sin nya behandling? Jag har känt samma sak som dig. Glädje när man hämtar ut sina mediciner. Jag tror bestämt att alla hormoner som jag knaprat på har förtunnat hjärncellerna något. Lycka till med ert ivf! Kram! :-) Jag lägger upp din länk hos mig!

Dagboken said...

Ja mariachi, man känner en glädje, hopp, tro på en bättre tid. Kul att du länkar till min blogg!
Kram tebax!