Wednesday, March 07, 2007

Allt och inget

Nu är det helt plötsligt mars och en hel vecka sen jag skrev sist... Inget och massor har hänt. I helgen var jag och min man och hälsade på hans föräldrar. Det var helt ok. Vi slapp träffa systerdottern som precis fått barn, en månad innan jag skulle ha fått. Hans föräldrar undviker att prata barn med oss. Jag tror inte att de törs och det är skönast så tycker jag oxå.

Innan helgen började jag och mannen fundera igen på om vi verkligen skulle göra IVF nu. "Det är så mycket pengar", "Vi borde ju ha chans att lyckas iaf", "Det är säkert jobbigare att misslyckas med ivf än vanliga försök (pergo, insemination)", lät våra argument tills vi kom fram till att "Nej, vi vill inte vänta längre, vi vill ha barn nu". Och så blev vi fast beslutna att göra IVF trots allt. Och det känns så skönt, även om IVF inte är en garanti för barn...

I söndags kom min mamma och vi gick på stan hela måndagen. Hade det riktigt skönt. I tisdags kom pappa. De åkte utomlands idag och sov över hos oss. Igårkväll bjöd vi min syster och hennes pojkvän och mina föräldrar på middag och hade det trevligt och idag är det onsdag och dagarna bara försvinner. Snart är det vår och jag VILL INTE! Jag vill inte ha en sommar till utan bebis. Men den kommer.

Jobbintervjuerna rullar in. Nu har jag blivit kallad till fyra stycken! Det känns otroligt bra. Ett ska jag ha i alla fall.

3 comments:

Tingeling said...

Kick för självförtroendet med kallelse till jobbintervju! Jag ska hålla tummarna! :)

Och vad skönt att höra att ni gjort ett beslut angående IVF - det känns alltid bättre när man bestämt sig för något.
Fast, som du säger, IVF är ingen garanti för barn. Det har man tyvärr bittert fått erfara..

Lycka till med allt!

Anonymous said...

Vad roligt att du ska på fyra olika jobbintervjuer! Visst känns det som att det vänder?

Det är precis som Tingeling skriver - alltid skönt när man bestämt sig för något. Eller hur?

Kram!

Dagboken said...

Ja, det är jätteroligt! Och jag har fått en till intervju! Hoppas verkligen att det vänder nu. För oss alla, vi behöver det.

Det är verkligen skönt att ha bestämt sig. Nu kör vi på det här och det känns rätt och bra.