Wednesday, March 21, 2007

Tiden flyger

och jag hinner inte med!

Det kan ju vara positivt men jag vill egentligen inte att mina dagar bara försvinner. De är ju mitt liv.

Ja, ja... Igår var jag på intervju. De grillade mig verkligen... Direkt efter ringer de från ett av de andra jobben och erbjuder mig fast tjänst. Det 3:e jobberbjudandet. Imorse, 8:47 exakt ringer de från intervjun igår och säger att de gärna vill att jag jobbar hos de och undrar hur jag tänker eftersom jag har andra erbjudanden. Wow! Jag fick det jobb jag allra helst ville ha. Kan det gå så bra. Kan det gå som man vill? Jag har inte märkt det de senaste två åren så jag var inte direkt inställd på det.

Hela dagen idag har jag vart ledsen, tvivlat, inte vetat om jag gjort rätt, valt rätt. I eftermiddag ringde de från det 5:e jobbet och erbjöd mig det oxå. Jag blev knappt glad. Är jag konstig? Jag har gått på fem intervjuer och får alla jobben. Hmm...

Jag har oxå funderat på när de ska komma på mig, när de ska inse att jag bluffar, låtsas vara vuxen. En av cheferna sa till min handledare att de fått intryck av att jag var "mogen och kunnig". Jag höll på att skratta högt. Jag är ju knappast vuxen!

Anledningen till att jag känner mig ledsen är nog för att spänningen släpper. Jag har ansträngt mig och hållt på med projekt "söka jobb" ett tag nu åsså går allt i lås, precis som jag vill. Luften åker ur mig och jag vet inte vad jag ska hålla i längre. Innan jag fick jobben så kunde jag glädja mig åt spänningen i att kanske få jobb. När jag väl fick det, kom inte den där känslan av eufori som jag föreställt mig.

Nu, efter några timmar hemma och ett träningspass på gymet så känns det genast mycket bättre.

Jag har fått jobb!

4 comments:

Anonymous said...

Grattis!!
(följt dig ett tag, men aldrig gett mig tillkänna tror jag.)

makro said...

Stort grattis till jobbet eller ska jag säga jobben!
Vilken ska tu ta nu? *nyfiken*

Tingeling said...

Grattis till jobben!! Hoppas du hittar en bra väg och börjar tro mer på dig själv - du ÄR duktig!! Ingen bluff alls!!

Dagboken said...

Klart jag inte är en bluff - jag känner mig bara inte vuxen! Jag är van att folk tror att jag är 16 år och nu ska jag jobba som myndighetsperson. Det är ganska coolt :-)

Tack för alla grattis :-)