Saturday, March 10, 2007

Less och trött på det!

Nu är jag less på det här. Less på att aldrig kunna glädjas och njuta av livet. Less på att inte vilja ha soligt och varmt.

Igår fick vi ett inbjudningskort till ett bröllop. Paret i fråga har vart tillsammans sen okt/nov och ska gifta sig om TVÅ månader! Vi visste inte ens att de förlovat sig och misstänker starkt att tjejen är gravid. Självklart vägrar vi sånna bröllop. Men jag blir så less på att inte kunna glädja mig över vår vän som äntligen ska gifta sig! Jag kan inte. Jag blir bara ledsen och nere... SKIT!

Väntar på mensen nu. Testade imorse för att inte hoppas längre. Självklart blev det negativt. Jag har ju inte BIM förräns om ett par dar, men jag är ganska säker på att mensen kommer. Det betyder att det är tre veckor kvar tills jag börjar spraya. Jag längtar och ser fram emot det med bävan, oro och lite hopp. Tänk om.

Imorgon börjar vi renovera köket och toan i vår lägenhet. Inte vi såklart utan bygg-gubbarna. Förhoppningsvis blir det klart innan påsk och förhoppningsvis kanske jag har ett jobb innan påsk. Jag vill så gärna!! Har fått en till intervju, men bara för ett sommarvik. Vill ju faktiskt ha ett fast jobb :-)

Idag är en ledsen dag när solen skiner ute. Inne är det grått och regnigt...

3 comments:

Anonymous said...

Usch. Jag vet precis hur du känner dig.

Många kramar!

Tingeling said...

Har ni tackat nej till bröllopet? Det är en evig balansgång det där med socialt liv. Gå - och kvarhålla lite sociala kontakter eller låta bli att gå av ren självbevarelsedrift då det gör att man mår dåligt..
Man känner väl själv vad man orkar med. Själv tackade jag nej till en Baby Shower på torsdag. Kände att det helt enkelt blir aningen för mycket..
Lycka till med renoveringen!
Har du beslutat nåt om intervjuerna?
Kram på dig.

Dagboken said...

Tinsel: Tack. Det är skönt att veta att det finns någon som förstår.

Tingeling: Vi har inte tackat nej än, ska försöka luska ut om tjejen verkligen är gravid. Näe, babyshower hade jag inte heller orkat med! Sånna har jag tackat nej till konstant. Jag kommer ju - om allt går som det ska - att vara ruvare när bröllopet är så kanske känns det bättre då... jag vet inte.

Jag har en intervju kvar att gå på och det är några av jobben jag kan tänka mig. Det vore ju kalas att få en fast anställning nu och bli gravid snart. Men att planera sånt vet vi ju inte funkar...

Ja, nu är hela köket och duschen utrivna! En luftrenare står på och dammet har lagt sig. Det känns ungefär som alla försök att bli gravid. Jag har svårt att tro att det verkligen ska bli ett nytt kök. Helknäppt. Vi har ju snickare som jobbar hela dagarna!