Tuesday, March 27, 2007

Åh...

... jag hinner inte! Hinner inte blogga. Orkar inte.

Just nu håller vi på att renovera vårt kök och badrum, vilket innebär en massa springande på kakelbutiker, färgaffärer och IKEA. Mycket att planera, fixa och kolla.

Jag har vart i jobbsökarsvängen några veckor, lite drygt en månad sen jag skickade in ansökan så fick jag ett fast jobb, igår löneförhandlade jag och fick den lön jag begärde eftersom jag inte gav mig. Fick ett sting av dåligt samvete - ska vara snäll flicka, låta andra få som de vill - men det gick över fort. Jag har rätt till den lönen!

Vi har vart bortresta i helgen, hos vänner som inte har barn. Väldigt skönt.

I dagarna har jag ägglossning. Om man skulle ta och ge sig på ett sex-relaterat försök till graviditet, vilket vi tänker göra, så måste vi ligga i nu i dagarna. Och jag är trött. Och tror inte längre på sex = graviditet. Vill bara få komma igång med IVF nu. På torsdag är det dags för vul och då SKA cystan vara borta.

Annars blir jag riktigt trött.

2 comments:

Tingeling said...

Mycket fina saker i ditt liv också!!
Renovering - aavis, jag vill också ha NYTT och fint och precis som jag vill!

Jobb - självförtroende! Och den lön du ville ha - grattis!

Bortresta hos goda vänner.

och sist men inte minst - ägglossning! Något sånt kan t.ex. jag bara drömma om..

Men visst, jag förstår - känns allt skit så gör det. Tänker inte ens försöka peppa dig och vara hurtig.
Men håller tummarna för att cystan är borta på torsdag!

Kram.

Dagboken said...

Tack vännen! Jag har många fina saker i mitt liv, många roliga saker som händer just nu och just det gör att jag mår bra. Det kom kanske inte fram i inlägget, men det gör jag faktiskt. När jag skrev idag så var jag mest stressad, men nu är det lugnare. Och det är jätteskönt att få ett nytt kök och badrum nu till våren! Ägglossning känns mest överskattat för mig ;-) Men tack, du uppmuntrade mig!