Wednesday, February 14, 2007

Pergokur 4

Imorse knaprade jag i mig den första av fem tabletter. En oerhört liten behandling i jämförelse med vad som ska komma. Min läkare ville ge mig en halv tablett om dagen, men jag övertygade henne om att jag kunde ta en hel och nu i all tysthet så tar jag en och en halv här hemma. Jag fick två blåsor av dubbel dos så det är nog ingen fara och jag kommer att gå på vul och kolla upp de små blåsorna. Hoppas att något ägg är bra denna gången. Är så less på allt detta nu!

Vi har funderat några dar hit och dit om vi verkligen ska gå till Sophiahemmet oxå. Vi hade tänkt att gå fit för en "second opinion" och kanske göra insemination där innan det blev dags för IVF. Nu vet jag inte om vi hinner med någon insemination innan eftersom IVF blir tidigare än vi tänkt oss. Och så känner jag att det kan räcka med att springa till doktorn för pergon, och sen ivf. Skönt att ta det lite lugnt innan karusellen sätts igång. Det enda skulle väl va att få min man att lämna ett till spermaprov, men det gör han ju ändå när vi gör ivf. Skulle han lämna ett nu som var jättedåligt så kanske vi bara mår dåligt fram tills vi gör ivf. Då är det bättre att vänta och se hur det blir då. Hans första (och enda) prov var ju bra enligt Huddinge, så det är väl bara att lita på det.


Idag är det ju alla hjärtans dag oxå. Jag och min man ska göra en mysig middag hemma. Han kommer hem relativt tidigt för en gång skull. Åsså har vi köpt en minivariant av vår underbart goda bröllopstårta. Ser fram emot ikväll!

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.