Friday, January 26, 2007

Vi har bestämt oss...

I alla fall för nu.

Just nu är vår plan att satsa på ett biologiskt barn först. Jag skrev det för ett tag sen, en plan för våren och den planen står faktiskt kvar. Vi tänker gå adoptionskursen nu, men inte gå vidare med hemutredning förräns vi gjort de behandlingar vi känner att vi vill. När vi avslutat behandlingar går vi vidare med adoption om det inte blir något barn. Hur många behandlingar vi tänker göra är omöjligt att säga innan vi ens börjat. Men nu har vi bestämt att det är så här vi gör. I början på februari ska jag meddela min läkare att vi gör ivf i maj.

2 comments:

Storkenflyger said...

Jag tycker att det låter som en mycket bra plan. Även om man inte vet hur många försök man orkar/vill/har råd att göra så känns det ändå bra med en plan.

Själv kör jag 5 insem, 3 IVF och sedan adoption. Men, vem vet efter 5 insem kanske jag vill göra ett sjätte och då får det bli så.

Måste också säga att din mamma är guld som skjuter till pengar.

Anonymous said...

Visst är hon GULD! Pappa är med på det oxå så han är oxå bra ;-)

Vi kör oxå på den strategin, efter en behandling så får vi se hur vi vill gå vidare. men det tar vi då...