Thursday, January 18, 2007

Snart helg!

Idag är jag inte lika trött. Tänk att det tog en halv vecka för mig att återhämta mig. Jag undrar lite vad det egentligen var som var så jobbigt natten till måndag och natten till tisdag. Det slog mig idag att snart är det helg och VIPS direkt efter helgen så är det adoptionskurs igen! Så snart! Den kommer ju att vara över innan vi ens hunnit fatta nåt.

Idag skickade jag min journal och våra provsvar till Sophiahemmet. Jag ske be att de kollar igenom våra papper och ger oss en bedömning vad de tycker att vi ska göra. Känns lite spännande faktiskt. Vi kanske testar insemination snart. Inte för att jag har så stor tilltro till det, men kanske att det är just den månaden det ska funka. Jag VET ju att vi kan, inte hur lång tid det kommer att ta. Jag har en känsla av att det kan ta iaf ett år denna gången med. Och just nu känns sex månader till inte så förfärligt länge. Då hinner vi gå föräldrautbildningen OCH göra hemutredning.

Imorgon kommer svärföräldrarna. Och jag har ägglossning. Vi bor i en lyhörd tvåa. Men vi har en plan och det kommer att lösa sig.

4 comments:

Anonymous said...

Haha, svärföräldrarna får ni väl ge öronproppar eller något, ni kan ju säga att grannarna brukar vara högljudda...

Lycka till!

Dagboken said...

Vi kan ju be grannarna att HA fest annars. Eller vänta tills svärisarna har börjat snarka :-)

Tingeling said...

Låter intressant det där! Ärligt talat blev jag nog nyfiken på vad ni riktigt har för plan!? Fniss.

Dagboken said...

He he... vi hade faktiskt lånat en lägenhet och tänkt säga att vi skulle gå på en promenad. Nu blir det nog så att vi försöker här hemma när de somnat. Man KAN ju vara tyst... eller försöka iaf. Om de hör nåt så är det nog de som blir generade :-)