Tuesday, January 09, 2007

Dag 35

Och mensen kom inatt. En cykel på 34 dagar. Har inte haft det förut. Aldrig. Men, men, jag hoppades inte denna gången. Jag kände mig inte alls gravid.

Jag vill ju bli gravid ju!

Pratade med kuratorn idag. Det var bra men tufft. Utmanande. Hon menade att jag borde träffa min bekanta som är gravid IGEN och berätta för henne att jag gärna vill träffa de men också att jag tycker det är väldigt jobbigt. Jag känner henne nämligen inte. Det är männen som är polare. Jag vet inte hur det skulle gå till för jag har sådana hatkänslor till henne. Men samtidigt så inser jag att jag inte kan gå omkring och känna så här hela livet. Det måste ju ta slut nån gång om jag ska få ett liv att leva med några vänner kvar. Jag ska fundera på om jag är redo att öppna mig för en rätt så främmande människa och visa mig som mest sårbar.

På måndag nästa vecka börjar Föräldrautbildningen Inför Adoption. Det ska bli spännande. Och kul.

No comments: