Tuesday, September 25, 2007

Livlig krabat

Besöket hos barnmorskan idag gick väldigt bra.

Jag måste lyssna på min kropp och OM det blir värre med sammandragningar så ska jag boka tid hos läkaren för att prata sjukskrivning. Men annars ska jag ta det lugnt, vila mycket och inte gå så långt.

Mitt blodtryck fortsätter vara lågt. Idag lite högre än annars 110/60. Järn och socker var bara bra. Järnet var 122 och socker 5.3. Behövs inga järntabletter för min del och jag är i vecka 24! Jag måste äta riktigt bra mat :-)

Jag får ofta hjärtklappning och svackor då jag nästan, men inte riktigt, svimmar. Det beror troligtvis på mitt låga blodtryck (tidigare 100/50) och den ökade pressen från bebisen.

Och bebisen var livlig idag. Barnmorskan hade svårt att lyssna en längre stund på hjärtljuden för h*n levde om så därinne. Jag hade återigen svårt att inte fnissa och skratta för mig själv, vilket även barnmorskan gjorde, åt min livliga krabat!

Underbara bebis!

2 comments:

Janna said...

Härligt att höra. Vad skönt att allt verkar bra!

kram

Tingeling said...

Hej! Min blogg har flyttat till den här adressen:

http://www.tingelingstankar.blogspot.com/

välkommen in!