Thursday, September 20, 2007

Lugn dag

Jag undrar jag vad det är för slags värk jag känner. Idag har jag suttit på konferens hela dagen och inte haft en enda smärtsam sammandragning. Det känns verkligen som att det är stressrelaterat eftersom jag har mycket på jobbet just nu.

Jag har oxå ansträngt mig för att vila på kvällarna och inte göra så mycket, till min makes frustration men samtidigt samtycke. Idag har plutten rört på sig så mycket att jag nästan blivit trött :-) Det känns nästan hela tiden! Bebisen har verkligen sina perioder av spark och snurr och sen en stilla period. Det är verkligen mysigt.

Tisdag nästa vecka ska jag till barnmorskan. Jag vet inte om hon kan sjukskriva mig, OM det är tillräckligt för att gå ner lite i tjänst eller om jag bara är lite mesig... Får se hur det går imorgon att jobba igen med mina svåra ärenden...

janna - tack för din omtanke! Det värmer!

2 comments:

Janna said...

Meees??!! Aldrig! Jag blir nästan upprörd! Efter all skit som man får stå ut med vid en IVF? Lova att du inte tänker så mer. Det är en så begränsad och oerhört viktig period för er. Hellre för mycket sjukskrivning än för lite! Jag är övertygad om att barnmorskan inte tvekar.

Nej. Stanna hemma och klappa om magen. Utan dåligt samvete.
kram

Dagboken said...

Söta du!

Jag är världs-sämst på att erkänna att jag mår dåligt. Och det var väl därför det tog flera år innan läkaren ville ta prover på mig - jag SÅG för frisk ut och kunde säkert inte klämma ur mig att jag mådde dåligt heller... Ska verkligen försöka bli bättre på det men tills vidare så tar jag med min man för han kan säga till när inte jag kan...

På tisdag blir det BM-besök, men nu är det helg och då ska jag slappa!!

Kram!