Tuesday, October 16, 2007

Ledig tisdag

Idag är jag ledig. En vanlig tisdag. Denna vecka har jag valt att lägga sjukskrivningen på två hela dagar ledigt och jobba tre kortare dagar. Det är svårt att inte stanna länge på jobbet när jag är där men jag gör mitt bästa. Idag känns det i alla fall helt underbart att få vara hemma och ta det lugnt och njuta. Jag är gravid och bebisen i min mage sparkar och sparkar hela dagarna.

H*n är helt otrolig på att kicka både mig och pappa. Igårkväll låg vi i sängen och vilade och min man hade handen på min mage, tryckte till lite och så kom en spark. Min man gjorde likadant igen och igen och igen och varje gång så svarade bebisen med en spark. Det är ljuvligt underbart!

Lill*n i magen har även haft hicka några gånger. Lilla söta krabat!


Idag ska jag ta det lugnt, vila och pyssla med lite gamla foton. Kanske scrapbooka lite oxå. Albumet till bebisen vill jag börja lite smått med.

Vecka 27 (26+0) idag!

No comments: