Thursday, June 28, 2007

Vecka 11 (10+2)

Och jag är trött. Det händer inte mycket så jag bloggar inte mycket nu. Jag jobbar hela dagarna och stupar i säng när jag kommer hem. Orkar knappt äta. Till helgen blir det att köpa ett par mammabyxor som inte är sommarbyxor. De jag köpte härom veckan har varit för kalla att ha än så länge. Magen är svullen som bara den!

Idag när jag låg och vilade med fötterna på två kuddar så började det dra i tårna och hålfoten och det gjorde så ont! "Sendrag á la gravid" sa min man och log. Han blir lycklig för varje symtom, illamående dagar och nätter, trötthet och ömma bröst. Han gillar dessutom de nya större brösten, men är snabb med att tillägga att de är lika vackra när jag inte är gravid. Själv tycker jag att jag har små bröst i vanliga fall och njuter av att de växer lite.

På torsdag nästa vecka ska vi på inskrivning. Det känns bra och kul även om jag vet att det kanske inte ger så mycket. Det känns skönt att vara inne i systemet i alla fall.

2 comments:

Janna said...

Inskrivningen ger visst någonting. Man får sitta med en barnmorska och prata om sin graviditet istället för barnlöshet för omväxlings skull! Helt underbart!

Dagboken said...

Det har du ju rätt i :-) Jag ser faktiskt fram emot det!