Wednesday, June 06, 2007

Hjärtflimmer!



Läkarbesöket igår blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag var beredd att få se ett hjärta tydligt tickande, men när läkaren stoppar in staven och ska hitta bebisen tar bara det någon sekund och jag hinner bli livrädd att det inte finns något där. Sedan tittar han och mäter. Det ser fint ut, det ligger där det ska och enligt hans uträkning som han gjorde innan ultraljudet är jag i v.6+några dagar och enligt VUL i v.6+2. Det är svårt att mäta när pyret är så litet och kanske ligger snett. Något tydligt hjärta får vi inte se men ett flimmer som troligtvis är hjärtaktivitet ser vi tydligt på skärmen. Det känns bra i alla fall.

Fick ångest efteråt för jag ville att läkaren skulle säga att det såg bara bra ut och att hjärtat ticakde som det skulle, men vår lille vän är tydligen för liten för det. Och det gör inget, bara vi får behålla honom. Han lever där inne och han växer. Det är huvudsaken!

Nu blir det en evig väntan till nästa vecka då jag ska göra VUL på torsdag den 14 juni.

4 comments:

Mina said...

Det är klart att han(?) är där inne växer fint, men jag förstår vad du menar. Man vill att läkaren ska ta bort all ens oro och säga att allt ser superfint ut och han får gärna garantera att förlossningen kommer ske på utsatt datum...
Nu får vi hålla tummarna för att den lille är mer sammarbetsvillig på nästa ultraljud och vissar upp sitt lilla hjärta lite tydligare.
Lycka till den 14:e! Själv har jag tid den 19:e.

Kram vännen!

Tingeling said...

"Det ser fint ut och ligger där det ska", sa läkaren!
Gå på det! (men förstår din oro)Många kramar.

Janna said...

Jag håller tummarna för dej och den lille!

Tingeling said...

Dags för VUL imorgon! Du uppdaterar väl sen, det har varit så väldigt tyst här inne.. :(