Wednesday, June 20, 2007

Vecka 10 (9+1)



Jag har gått in i vecka 10 nu (bilden är 3 dagar gammal). Det hann jag inte förra gången... Och "Mammapraktikan" säger att risken avtar avsevärt från och med vecka 10+0, det är nästa vecka redan!

Annars händer det inte så mycket. Jag mår lite illa om dagarna och mycket om kvällarna. Jag är trött och hungrig som bara den. Brösten ömmar lite men växer mer och det moler lite i magen ibland. Jag är känslig för lukter oxå, de mesta starka lukterna men helst matos och cigarettrök. Ofta på kvällarna känner jag mig sjuk, krasslig och hängig. Men det tar jag gärna för då känns det som att bebisen mår bra. Och det är huvudsaken.

Jag trodde dock att jag skulle vara lyckligare över att jag är gravid och basunera ut till hela världen, men det vill jag inte. Jag vill hålla hemligt. Lite till. Inte berätta i vecka 13, kanske i vecka 15 eller 16. Det känns fånigt med allt ståhej som blir kring en gravid och jag vet inte om jag vill vara utsatt för det...

1 comment:

Janna said...

Härligt när den växer!! Väx väx!!