Sunday, July 29, 2007

Sista dagen

Idag är sista dagen på semestern. Jag och min man har haft tre väldigt sköna veckor. Det blev ingen utlandseresa men en ny soffa istället. Trots tre lugna, avkopplande veckor känner jag mig inte riktigt utvilad. Eller inte riktigt färdig med att vara ledig. Ibland kan jag känna att det är skönt när hösten kommer men nu är det fortfarande sommar och då ska man väl inte sitta inne på sitt kontor. Ja, ja... i oktober tar vi en veckas semester och åker kanske utomlands om vi hittar nåt prisvärt (= billigt). Sen är det bara drygt två månader till föräldraledighet. Gissa om jag längtar!

Jag är i vecka 15 nu (14+5) och jag tror illamåendet börjar lägga sig. Det är fortfarande en massa mat jag inte tål lukten eller smaken av. Fick besked under semestern att jag hade urinvägsinfektion så jag fick knapra nån medicin i en vecka. Hoppas den är borta nu men ska be att få kolla igen. Just nu längtar jag mest till UL den 23 augusti. Ska bli spännande men är samtidigt lite läskigt. Tänk om den inte lever. Tänk om det är något fel. Men jag tror ändå att det är bra och så är jag väldigt nyfiken på om det är en pojke eller flicka.

1 comment:

Tingeling said...

Fint att ni haft en skön semester och underbart att du nu gått så långt i din efterlängtade graviditet!